kajakiem do Kośmina

p1380848W dniach 6-13 sierpnia 2015 roku (prawie kompletna!) Rada Hufca Harcerek na Podbeskidziu wybrała się w podróż do Kośmina – miejsca, w którym na świat przyszła Zofia Kossak. Dotarcie tam nie było jednak tak proste jak mogłoby się wydawać, ponieważ wybrałyśmy drogę wodną! 6 sierpnia dotarłyśmy do Lublina, gdzie spędziłyśmy noc u dh Pauliny – cudownej gospodyni i przewodniczki! Paulina cały wieczór spędziła na oprowadzaniu nas po mieście, a rano przygotowała nam pyszne śniadanie (chociaż sama musiała wstać i wyjść dużo wcześniej niż my!). Następnego dnia wyruszyłyśmy do Łęcznej, skąd rozpoczęłyśmy spływ kajakowy Wieprzem. Po męczących zmaganiach z wiosłem, spotykałyśmy się wieczorami przy ogniu. Każdego dnia miałyśmy okazję poznawać historię Zofii Kossak coraz lepiej, przy okazji rozmawiając i dyskutując na ważne, także współcześnie, tematy,  nie raz porównując swoje zdanie ze zdaniem Zofii na każdy z nich.

By nie nudzić się zbytnio monotonnym wiosłowaniem, rozmyślałyśmy nad przyszłorocznymi planami, pomysłem na Warsztaty Rad Drużyn, które organizowałyśmy, a także przyszłością hufca i naszych drużyn. W trakcie spływu miałyśmy okazję spotkać się z przedstawicielami zespołu ludowego Rokiczanka, który śpiewa m.in. piosenkę „Lipka” (oczywiście jej melodia pozostała z nami już do końca wyjazdu). Zaprosili nas do swojego studia, gdzie opowiedzieli o tym jak i od kiedy działa ich zespół. Poproszeni o nauczenie nas jakiejś piosenki, zrobili to z ogromną radością. Po skończonym spotkaniu odprowadzili nas do rzeki i pomachali na pożegnanie.
Przedostatnią noc naszego wyjazdu spędziłyśmy w namiotach, w ogrodzie dworku, w którym mieszkała Zofia Kossak przez pierwsze lata swojego życia. Kolejnego dnia rano, dzięki uprzejmości Fundacji, która się tam obecnie znajduje, zwiedziłyśmy cały budynek. Nasz pobyt w tym miejscu nie trwał jednak zbyt długo, ponieważ tego samego dnia miałyśmy zakończyć spływ, jednak obiecałyśmy sobie, że jeszcze kiedyś tam wrócimy (może tym razem konno? 🙂 ).

Do Bielska dotarłyśmy pełne planów i pomysłówna to jak ma wyglądać Kampania Bohater i przede wszystkim, przekonane, że chcemy by Zofia Kossak, która przez tydzień spływu stała się dla nas wyjątkowo bliską postacią, została w 2016 roku patronką naszego hufca. Przed nami wiele pracy w przygotowaniach do Kampanii Bohater, ale cel jest tego wart! Trzymajcie kciuki i śledźcie nasze działania!